Saturday, October 15, 2011

Degree 149

Jom tulis panjang panjang.

Otak sekarang sangat penat. Penat tahap petala ke lapan dah rasanya. Macam macam jadi dalam seminggu. Baik buruk cantik tak cantik semua ada. Pendek kata semuanya memerlukan otak ni berfungsi lebih dari kapasiti yang mampu. Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Itu soalan soalan yang buat rambut yang tak berapa tebal ni semakin nipis. Haish. Tak menarik. Kalau berkait dengan preparation untuk dissertations proposal yang tengah beratur nak siap tu takpelah jugak. Ini jauh panggang dari api.

Tapi dalam dalam banyak masalah tu. Satu yang otak tak dapat terima dan masih diproses. Kalau bercerita dekat sini memang nampak yang tukang tulis ni buruk perangai kan. Tapi nak buat macam mana. Kadang kadang buruk perangai itu perlu. Mula mula marilah saya bagitahu yang bahawasanya saya ini gemar berkawan. Saya tak memilih dalam berkawan. Janji orang tu dapat terima saya yang tak berapa betul ni then berkawanlah kita. And jauh sekali la nak bawak kawan tu jauh melencong ke sana ke mari. Tak pernah terlintas pun niat tu dekat hati.

Makanya, bila kita ditimpa masalah yang tak dijangka tu rasanya macam berat sangat bahu ni. Rasanya sakit sangat kepala. Rasa macam nak marah dekat semua orang. Rasa macam nak merajuk dengan semua orang <<< okay ini takde kaitan tapi nak jugak tulis. Berkawan dengan semua orang salah. Tak berkawan dengan semua orang salah. Kawan memilih salah. Kawan tak memilih pun salah. Dah acaner tuuuuu? Nak suruh hidup sorang sorang. Sedih tahu bila niat kita ni disalah takfsir. Kalau sedikit tak mengapa. Tapi kalau disalah tafsir hingga terlalu jauh menyimpang macam mana pula?

"Untuk awak, awak yang duduk jauh disana. Bukan semua orang boleh jadi baik macam awak. Bukan semua orang mampu buat apa yang buat sekarang. Untuk awak juga, bukak minda tu sikit. Tengok kiri kanan. Awak tak boleh harap semua orang ikut kehendak yang awak tentukan. That is never gonna happen. Saya harap awak fikirkanlah apa yang saya dah bagitahu ni."


Fire stone. Its everywhere nowadays. Hard to be avoid. Hurt when stepped on. 

No comments:

 
;